onsdag 25 mars 2009

It goes... (Dubi daba dibi da)

Jag är ensam hemma på lördag, det har ekat i mitt bakhuvud hela dagen och nu insåg jag att jag måste hitta på något. Det var länge sen jag spelade Monopol, fast det kanske inte är någon höjdare. I vilket fall så infaller "Earth Hour" den lördagen och jag får väl som svenne banan ta och släcka en lampa eller två. Det är faktiskt riktigt roligt hur den här traditionen har vauxit sig större för varje år, den är faktiskt inte så gammal och ger någon sorts självinsikt för en liten stund.


Men om vi glömmer det och inriktar oss på något viktigare som att jag hittade en singel med Bandaroo i min friggebod idag, deras låt "Dubi dam dam" kvalificerar in direkt på topp-tio-listan med de sämsta låtarna någonsin. Men det enda man behöver fråga sig är, hur kunde en singel med tyska förminskade halvvuxna psykadeliska människor hitta in i mitt liv?


0 Kommentar(er):