tisdag 24 mars 2009

Ett inlägg med lite kvalité

Foto: Twitter

Den här dagen har mest bestått av "blaj", jag har inte precis genomfört något viktigt (förutom att ha gjort klart en låt i min friggebod, komemr lägga upp den så småningom) och det jag väl har gjort är inget att skriva om. Jag drack en flaska läsk och åt ett halvt paket mangoripplad glass från ICA, typ. På Facebook har jag börjat med att lägga upp en skämmig bild på någon varje dag, det kommer bli min död.

Men jag har en sak att ta upp, Anne som är en trogen läsare och en av vuxenvärldens mest insiktfulla människor när det gäller tonårslivet frågade hur jag bloggade ifrån Globen. Och det är ganska simpelt, för ni kanske har märkt att till vänster i den här bloggen finns en liten meny med diverse roliga saker. I den menyn finns en liten grå ruta där mitt senaste inlägg på Twitter visas. Twitter är den mikroblogg som jag använder när internet inte fungerar eftersom jag kopplat den till min mobil, och kostnaden att skicka upp till den bloggen är din vanliga smskostnad helt utan bakvägar.

Jag hade helt enkelt med mig min mobil och smsade till Twitter när jag satt där i Globen och försökte tippa, tycka och vara rolig. Sen hur jag fick in uppdateringarna i mitt blogginlägg är en ganska kort historia, jag tog en vanlig HTML-widget som det heter och klistade in direkt här. Enkelt? you bet on it.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Tack snälla du, jag ska kolla det där med twitter nu, men måste man kunna gå ut på nätet via mobilen? I så fall får jag hoppa över det.

Sen så måste jag verkligen tacka dig för dina underbara ord, de gick rakt in i hjärtat och värmer än, jag kommer att läsa dom många gånger om!

Varma kramar till dig från mig!