onsdag 18 mars 2009

Det viskas en del

Det viskas mycket, just nu så viskas det om att vi imorgon ska ha estetisk fridans på idrotten. Det vill sägga att vi ska dansa till musik gjord av Dektektivbyrån, om det betyder att jag slipper spela fotboll, handboll, innebandy, basket osv. och istället lyssna på bra musik så är jag nöjd. När jag tänker på det så skulle det vara roligt att gå på estetisk dans om jag inte vorde så klumpig osmidig och framförallt lat på så sätt att jag aldrig skulle orka ha fler tider att passa i veckan.


Det viskas även om att jag ska sjunga imorgon, eftersom min engelskalärare har fått besök av en tysk praktikant som även är musiker så ska vårat "band" på gården få köra en liten låt i musiksalen. Att folk vill tvinga upp mig och utsätta mig för det förstår jag inte, särskillt när vissa säger att de ska våga spela instrument. Tänker man efter lite så är den så jävla mycket coolare att kunna spela instrument än att sjunga fast man inte kan, sen är det också coolt att våga men så tänker inte jag nu när jag sett den andra synvinkeln. Vad sägs om att få en kraftig huvudvärk och skylla på det?

Till sist så viskas det, eller mer ropas ut högt och tydligt att Arla byter förpackning på sin mellanmjölk, deras nya svarta förpackning är faktiskt riktigt snygg. Sen att äpplen är världens nyttigaste råvara visste vi sedan innan, men det kan vara bra att påminna om alal dessa nyttigheter bland färgämnen och annat konstgjort "joks"

Foto: Arla via Aftonbladet

0 Kommentar(er):