söndag 8 mars 2009

"Alcazar ligger rysligt bra till"

Måns Zelmerlöv och Caroline Af ugglas följt av Agnes som spelar före H.E.A.T. och Emilia. Där efter kommer Alcazar som följs av Sarah Dawn Finer och EMD som kommer före Sofia och allt avslutas med Molly och mezzosporanen Malena Ernman. Det är lördagens startordning för finalen av Melodifestivalen i Globen. Helt utan punkter eller siffror så fick jag det att se någolunda bra i textform. Men nu ska vi analysera den.  


Måns och Malena har då finalens nästa startnummer och de är favorittippade respektive signerad skrällvarning. Caroline har fått det sämsta nummret statistiskt sätt men eftersom folk tycker att hon ska vinna hela tävligen så kan vi inte räkna ut nummer två, i Sverige hänger det mer på hur mycket diva man är. H.E.A.T. ligger bra till mellan all tjejpop, men Agnes tar på tok för mycket fokus och det saknas en ballad runt omkring där. Alcazar ligger rysligt bra till i mitten precis som EMD mellan mäktaballaden och etnonummret som verkligen skiljer sig ifrån Mollys ballad. Vem vinner? inte en aning.  

Jag har iallafall nu invigt låtarna på min egna klubb "Boden", det vill säga att jag suttit ute i friggeboden och mixat vilt mellan gamla dansgolvdängor och ny schlagermusik. Att gå ifrån hundratjugonio till hundrafemtio BMP under en halvtimme är nästan udnerbart roligt. Tror jag faktiskt skulle kunna klara av att spela skivor på en efterfest för Melodifestivalen utan större problem och med endast tio skivor som jag tar hemifrån. Jag är inte lite kaxig nu efter att ha spelat i ett antal decibel för mycket.    

0 Kommentar(er):