fredag 27 februari 2009

Pressen totalvänder! (En sjuhelvetes schlagerfestival)

Igår gillade alla Thorleifs, vet ni vem som gäller idag? jo just det, Sarah Dawn Finer. Folk säger att festivalen är pest och pina iår, dåliga bidrag och krångliga system. Men jag har sett att det varit ganska glasklart, tre av fyra som gått vidare har varit rätt låtar (iallafall enligt mig). Vi klagar på Mede, vi klagar på att inget sticker ut.    


Men EMD tog oss med storm iförda pingvinkläder, precis som Måns fast utan hatt och käpp. Vem kan glömma Alcazars glammiga show och Lili & Susies comeback. Jag är inte så förtjust i H.E.A.T.s låt, men de bjöd iallafall på en skräll precis som Emilia fast lite mer. Nu på lördag väntar en person som slår ut Molly Sandén och hennes svenska ballad, Sarah Dawn Finer bjuder på det bästa av det bästa, och det kan jag se med hjälp av en bild från aftonbladet. Tro mig, trots att vi är konservativa och gnälliga över allting som försökt under dessa veckor, så kommer vi veta att det här var en sjuhelvetes schlagerfestival där vi fick se allt, utom Carola.    

Och alla ni som fortfarande spyr över Darin, ni behöver inte se morgondagens mellanakt.  

0 Kommentar(er):