måndag 16 februari 2009

"Ingen kommer undan..."

Idag borde det komma en skiva, den som lever fårväl helt enkelt se om den dyker upp och den som ser blir väl säkert besviken som vanligt. Firar att den här veckan börjat med lite Veronica Maggio och en otroligt bra satt sovmorgon. Hinner äta frukost, duscha, göram ig iordning och idag så gick jag upp sju för att jag av en helt oförklarlig anledning sovit ut och fått den sömn jag behövde. (Jag blev väl ett måndagsbarn?)


Idag inleds rättegången mot piraterna, jag är delvis glad eftersom det finsn någon som tycker att det här med nedladdning är fel men delvis så förstår jag inte riktigt vad det handlar om. Det kanske bara är så att jag är dåligt påläst men det känns som det saknas några pusselbitar i hela alltet. Men har vi tur så kanske det händer något drastiskt och det blir någon rättvisa, att ta något är stöld och stöld är ett brott. Sen spelar det ingen roll vad man tar och vem man tar det ifrån. En designer ha kommit på ett klädesplagg, men vem stjäl det plagget? Samma sak med skivor och musik. Och den som använder argumentet att musik, film och spel inte är en fysisk vara får en snyting.   

Lycka till pirater, lycka till piraternas motpart (regering, skivbolag och arga moraliser) för det här kan bli en tuff fight. "Ingen kommer undan, inte ens i Sverige" sjunger Veronica Maggio.

0 Kommentar(er):