fredag 20 februari 2009

En göteborgare

Idag är pappa glad, för han ska gå och få se på AC/DC ikväll. Är det något speciellt med det? kan ni ge er fan på eftersom det är rock'n'roll på riktigt. Jag är inget inbitet fan som kan alla låtar, varit på alla konserter och äger alla plattor. Men det jag vet är att om någonting av all den musik jag lyssnar på ska följa med mig vidare i livet så kan det vara AC/DC som gör det. Ungefär som Mattias Kling på aftonbladet sa, "Argumentera mot You shook me all night long, Thunderstuck eller Higway to hell? Nä, just det".   


Själv så går man i skolan, har prov i fysik ovanpå allt annat roligt. Men eftermiddagen ser lite ljusare ut när jag ska träffa Claras göteborgare som är på besök och ta en tur på stan tillsammans med de. Jag ska även packa väskan för imorgon och jobba. Eventuellt avslutar jag allt med en timme gården innan jag antagligen går och lägger mig för att grovt försova mig och måste stressa till flygplatsen som en dåre.

Det är då man plockar fram "dagens tips" och hör vad Jesper Ronndahl har att säga om ångest.

0 Kommentar(er):