torsdag 26 februari 2009

Att vara patetisk...

Nu har jag ett internet, kanske inte det snabbaste men det fungerar. Min dag har sett ut ungefär som man kan tänka sig att en dag utan internet kan se ut. Med mobilen i högsta hugg så har jag skickat sms och stört alla för att jag inte ska känna mig helt isolerad, hoppas ingen jag smsade kände sig besvärad av mina patetiska försök att vara social. Men nu har jag som sagt en uppkoppling dryga två och en halv timme före då Telia planerar att ge oss tillbaka på våra liv, våra bloggar och Facebook.  


Det snackas dansband inför lördagens schlager, och jag som absolut förbjudit dansband nu under 2009 kommer gå i taket när Thorleifs går vidare. Det finns mupp-opera, ballader, Alcazar-pop och hypad mellanmjölk att kategorisera och sätt betyg på, och av allt detta så verkar just dansbandet få högst betyg så som det ser ut just nu. Jag hoppas att vi kan fylla finalen med så mycket variation som möjligt, men jag tar gärna ett glas mellanmjölk för mycket än dansbands-sodan som spudlar på andra sidan buffén.  

Föressten, är det bara jag som tror att vi kommer bli förbannade på lördag kväll och orden "den sämsta festivalen någonsin" kommer eka i takt medan alla motsägelsefullt lyssnar på Velvets "The queen" och röstar vidare på sina dansband.  

0 Kommentar(er):