torsdag 1 januari 2009

Medan du låg däckad på soffan... (Ett hårt slag)

Marit Bergman ekar i mina högtalare just nu, efter konstanst bas och ett skakande podium under sig så är man helst slutkörd. Mitt gig på Wisby Strand var på något sätt en flopp som flippade till succé. Alla var otroligt glada och höll igång så länge som möjligt.


Men, det finns alltid en del paranteser när någonting gått bra. Att skivor hackade, någon övergång blev sjukt dålig och att en man under den klassiska "Carolaloopen" faktiskt tittade på mig som om jag vore helt dum i huvudet kan jag leva med. För övrigt så är "Carolaloopen" när man tar och gör en loop på textraden "Jag är fångad av en stormvind" efter sticket i låten med samma namn. Dock var det en sak som störde mig otroligt mycket var när jag började avsluta hela kvällen så kommer en kvinna i trettioårsåldern och frågar "Har du inget modernare?". 

Jag som försökt hålla allting vid en nivå där man blandar åttio- och nittiotalet får plötsligt en stor snyting rätt i ansiktet som säger åt mig att istället för att kämpa med gammal musik så skulle jag ha kunnat blanda in mordernare musik som jag faktiskt kan mixa med. Ironi?

Hemma hade det iallafall varit fest med hela kvarteret. Varmkorv, fyverkerier och bad tillsammans med glädje och massvis av marschaler (Hur stavar man till det?) lyckades sätta sina spår överallt i huset. Och när Anneli ur Ainbusk kom stapplande och ville ha taxin jag kom hem med så förstod man på något sätt att det varit fart i allt och alla. Men jag är inte bitter, jag fick iallafall pengar. Gud vad avundsjuk jag är på alla som var hemma hos mig.


Foto: Enmilsten

Det blev ett väldigt långt inlägg, så tar mina nyårslöften och annat skoj när jag vaknat upp efter min kommande tupplur. Gott nytt år!               

0 Kommentar(er):