fredag 2 januari 2009

Lillebror är en hejare på samband!

Foto: Enmilsten

Jag har en ytterst märklig lillebror, om någon kan förstå sambandet i våran diskussion i pappas bil påväg till affären som började med nedklottrade skyltar och som sltuade med löv så får detta snille en "Spotify"-invite eller en romantisk middag med mig på donken.

Casper
: Varför målar de på skyltarna?
Jag: För de kanske tycker det är roligt
Casper: Det borde finnas lagar för sånt.
Jag: Det finns det, de struntar i dem bara.
Casper: Det borde finnas övervakningskameror över hela Gotland
Jag: Ja det borde det, men det finns inte pengar till det.
Casper ser ut som en frågetecken.
Jag: Jo jag menar, de som har hand om alla skolor, hus och så på Gotland måste betala så vi kan få nya vägar, renoverade skolor, skolmat och sånt. Och pengarna räcker inte till övervakningskameror.
Casper: Vadå? Har banken inga pengar.
Jag: men Casper, det är inte banken...
Casper: Men kan de som bygger billiga hus bygga?
Jag: Med det finns inga som bygger hus så billigt.
Casper: Jo men, de med löv.
Jag: Löv, vad pratar du om?
Casper: Jo pengar är ju gjorda av löv. Det är ju därför de är så tunna.

What the fuck?!

0 Kommentar(er):