söndag 25 januari 2009

Efter byxmössan

Så här såg min kväll igår ut, vid halv fem kom jag ner till Wisby Strand för att börja med det vanliga slitgörat med att hitta sina kläder, från och med nu ska jag alltid ta hem mina arbetskläder så de blir tvättade. Sedan var det en snabb tallrik pasta och ner till garderoben.


Vi hade full bemanning och det gick relativt snabbt när gästerna väl börjat komma med sina jackor, dessutom blev det aldrig någon riktig rush vilket vi var väldigt tacksamma för. Jag fick dricks för första gången någonsin. Trettiotvå kronor som jag skulle ha för mig själv, gubben som gav mig dricksen verkade mena allvar. Sen blev det diverse diskplock och slöande fram till elva då jag skulle börja med nästa pass.

Min spelning gick tydligen som smort då världens bästa coverband Pistoff fick igång Kursivpubliken så jag sedan kunde ta över och leverera. Pappa var stolt, bröderna Rongedal var glada och lite andra diverse trevliga (och smått fulla) människor var också glada och gav mig beröm. Det var min kväll, och därför så bloggade jag inte så extremt mycket som jag brukar göra på lördagar.

0 Kommentar(er):