fredag 26 december 2008

Tillbaka till verkligheten (Lite smart är jag iallafall)

Trots den årliga dvalan efter jul då allting är pest, slask och fel så har jag på något sätt lyckats ta mig tillbaka till jorden och lämnat all girighet och mina bortskämda tankar bakom mig. Jag har det trots allt rätt gott ställt.


På teven så visas ikväll diverse underhållning, kultur på hög nivå när "Körslaget" börjar visas igen. Selma lagerlöf baktals och tros ha umgåtts med prostituerade på ettan och samma gamla "Sing-a-long" går på trean. Dem verkar aldrig lära sig att man inte kan göra samma sak på kommersiell teve nonstop i över ett år utan att det ska bli tjatigt. Public service har den förmågan och ingen annan.


Foto: Enmilsten

appropå teve så såg nyss på ett amerikanskt program som gick ut på att vuxna skulle svara på frågor ifrån grundskolan, Jag kunde i stort sett alla frågor, faktiskt. Det enda jag missade var frågorna som var relaterade till USA om deras mynt och geografi. Men däremot att ordet "två" var ett adjektiv hade jag ingen aning om. Det blir en snabbkurs på nätet i helgen.

0 Kommentar(er):