lördag 27 december 2008

En stockholms-historia (utspelad i Grekland)

Foto: Enmilsten

Då vaknade man efter tolv idag, känns som om man blir mer och mer tonåring för varje gång man vaknar. Men jag har än så länge lyckats undgå så kallat fjortis-dunk (Alternativt upp-speedad smurf musik) och inte släppt aftonbladet som ligger högst upp bland mina bokmärken.

Appropå tonåringar och internet så kom jag att tänka på en rolig sak som jag var med om i Grekland. Jag satt någonstans runt midnatt tillsammans med pappa, en fyrtioårig göteborgare vid namn Glenn och en jämnårig stockholmare. Göteborgaren och pappa pratar om jobb, och plötsligt nämner pappa att han är pa-ägare. Då vaknar stockholmaren till och säger "Åh, men då kan du ge mig vip". Pappa förstår då ingenting och jag bara sitter och garvar.

Varför då? jo, i ungas värld så är PA (I talspråk "pea") en hemsida där man chattar och kan köpavip för att få mer funktioner. Sidan heter förövrigt i sin helhet playahead. Pappa som då är Pa-ägare ska då kunna ge grabben vip på den sidan, tror han. Men för er som just nu reagerar "Va!? Är han inte ägare för playahead?" så kan jag bara säga att Pa-ägare är en sådan som äger ljud, ljus osv. En såkallad ljudtekniker. 

Okej, den kanske inte var så rolig, men hade ni varit där så kanske.

0 Kommentar(er):