söndag 30 november 2008

Nu får vi ge oss!

Johan Palm är hotad till livet!  "Va? var det inte värre än så?" tänker ni väl nu, men det här är rätt stort. Jantelagen har ännu en gång slagit till, samma gamla avundsjuka och rädsla för att någon ska tro att han/hon gör något bra och sticka ut ur mängden.


"Tro inte att du är något pysen", "Han kan inte sjunga" ochy "Ful som stryk" är meningar som cirkulerat runt Johan. Och visst är han lite väl självsäker, inte precis världens sångfågel och i vissa vinklar är han inte trevlig att se på. Men så illa är det inte, och han behöver inte dö för det.

Dubbelmoral-Emil är alltså igång igen, gillar han Johan eller inte? Svaret är kort och gott att jag vill höra honom med eget material innan jag bedömmer honom helt. I "Idol" så kunde han åkt ut tidigare eftersom större talanger fanns men han är ändå bättre än dem flesta när han väl får till det och det ska han ha stort beröm för.

Appropå sång så har Britney Spears uppträtt live med "Womanizer", efter att noga lyssnat igenom båda hennes framträdanden så kom jag fram till att hon sjunger i verserna, men det är så svagt att skillnaden blir minimal.

För att på riktigt avsluta detta så är det snart ny vecka och jag ska släppa veckans stora samtalsämnen, Johan och Britney. Ska även be Anne om ursäkt för att jag åt så många skumtomtar, men dem var riktigt goda.

0 Kommentar(er):