torsdag 30 oktober 2008

Jag förstår inte produktionsteamet på TV4

Foto: Ruminatrix
Av någon konstig anledning så har Christer Björkmans största fan fått jobbet att sätta teman på "Idol". Smaklösa, enkla och fullkomligt löjliga teman har jag sett så här långt. Jag kan dock ge ett plus i kanten för 90-talet, det är någon form av standard.

Men vad söker "Idol" efter? Om man ska ställa all förnedring och pengarna åt sidan så är det en artist som ska slå internationellt. Detta har dock aldrig hänt i Sverige och kommer troligen aldrig hända. För i temat schlager så är det uteslutande svensk musik.

Jag ser Sepideh som tidigare blivigt jämförd med Carola sjunger hennes "främling", Johan palm har satsat på en låt där man inte behöver sjunga och Lars. Att han inte valde Roger Pontare är för mig ett mysterium.

Vi behöver människor som är kretivare än lata 20-åringar som gör praktik på TV4 för att kunna komma någon vart. "What goes around comes around"   

Anders Nunstedt nämner även Sally Shapiro i sin blogg på expressen, tänk att även min musiksmak kan dyka upp lite här och var i nöjesvärlden.

0 Kommentar(er):