fredag 3 oktober 2008

Gud vad löjligt...


Om en timme så drar jag ut i skogen på kanothajk. Vilket betyder att ikväll blir det varken gården eller idol där Elias med allt rätt åkte ut igår. Mer än så om gårdagen blir det inte.


Idag däremot var det otroligt spännande när jag medverkade i  Maris Café på p4 hemma på ön.
Underbar livemusik av Ylva Olsson och massor av fika var det jag fick njuta av under programmets gång. I slutet fick jag även instruera Mari hur man surrade en stol, och hjälpte henne med det. Dock när jag nu lyssnadep å det i efterhand så löjlig så man bara vill gräva ner sig under jorden och stanna där.

Men om vi tar oss tillbaka till idol, och att alla är arga över röstnings-systemet och hur fel personer åker ut, blir utvalda hit och dit bla, bla, bla. Jag har idag filosofierat lite och fått fram en bra lösning. Eftersom vi svenskar är bevisat klagoberoende så känns systemet att ta fram den bästa lite väl överskattat. Om man då vänder på det och låter folket bestämma vem som ska åka ut. För er som inte förstår så menar jag att istället för man röstar på favorit så röstar man på den som är värst, och flest röster åker ut. På sätt kommer alla medelsvennsons som trycker hemma i soffan och tycker att han den där falsksångaren är så dålig kanske grabba tag i telefonen och skicka en röst.

Ingen duktig deltagare med talang kommer i klämm och den som är mest avskydd åker helt enkelt ut. Inga misstag och allt blir frid och fröjd. Vill man utveckla det ännu mer så kan man ha ett nummer för dem som vill rösta på sina favoriter. Och därmed ha både positiva och negativa röster.

0 Kommentar(er):