tisdag 21 oktober 2008

Cykelmästaren

Vibble måste vara den värsta av alla socknar på hela Gotland. Det är för nära stan för buss, men oftast när man ska cykla dit så får man sidvind till stan och total motvind (det börjar oftast regna också) påväg hem. 


Så idag har jag varit riktigt dukig, jag har cyklat i stormen som av någon konstig anledning valt att bara komma helt utan anledning. Och förutom stan och tillbaka så blev det världens omväg till Terra Nova och mot förbi Skaphäll via Klädhuset (det nya vid Ica Maxi), och sen upp via östercentrum och hem. Självklart så kom regnet hälvägs över P18.

Men under allt detta cyklande så tog jag en paus och gick i klädhuset. Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta. En underbar klädstandard med humana priser, men att det ligger så djävulskt utanför centrum är en riktig pina.

Missa inte Pop-Påsen ikväll 19.00! 89,2 eller www.wisbyfm.se

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Ja på något sätt så är det alltid motvind vilket håll man än ska