söndag 14 september 2008

Wall-E och det här med vad jag sagt.


"Vänta lite nu. Ett dyrt och löjligt experiment som vi inte behöver göra? Hur förklarar du det? Du är alltså inte ett dyft intresserad om hur universum skapades och vad allting är uppbyggt av? Förklara hur du tänker nu, snälla."

Jag det ska jag göra nu. Vi vet mycket om världen, vi har lyckats klyva en atom om namngett allt mojs som kom ut. Och medans forskarna står och facsinerar sig över detta så har skolbarnen knappt mat, pensionärerna inget direkt pengaöverskott och de stackarna i Afrika sitter där och hungrar. Sen att vi har ett och annat miljöproblem kanske vi borde tillägga.

Så varför ska vi lägga alla dessa pengar på vår nyfikenhet och betala redan överbetalda besserwissrar som ska bråka om universum är oändligt eller inte när det finns ett antal bättre ändamål pengarna skulle kunna gå till.

Och så släpper vi det och går in på Filmen "Wall-E" som jag lyckats få med mig llillebror och sett.
Gullig historia, gulliga saker, inte så gulliga men väldigt härliga människor. Filmn är ett enda gull-moment där man sitter och vrider sig av skratt så fort "Wall-E" är sådär otroligt gullig.
Ett riktigt Gull(d)korn!

0 Kommentar(er):