söndag 28 september 2008

Alldeles för trött...

När man lite sömningt går upp och slår igång datorn så förväntar man sig att det ska gå helt smärtfritt. Men såklart så vägrar den starta, så det är bara att plocka ut datorn och at en titt inuti den. Eftersom det varken satt döda insketer, var några synliga skador eller liknande så blåste jag helt enkelt av det tjocka lagret damm, ställde tillbaka datorn och tryckte tillbaka alla sladdar jag kopplade ur.


Nu till den kluriga biten. Jag sitter och ett felmeddelande kommer upp. Den säger att jag ska trycka "f1". Självklart gör jag det men ingenting händer. Tillslut så vaknar jag och läser hela felmeddelandet. (se bild nedan)


Och det som man bara tror händer i omgjorda bilder på internet skedde faktiskt för en stund sen i mitt rum. Det är mänskligt att fela, men för att strula till det riktigt ordentligt behövs en dator.

Men om ett tag ska jag på återträff för lgäret jag var på i somras och sen så måste jag skriva klart mitt so-arbete.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

likadan skärm som jag har för fan!