tisdag 26 augusti 2008

En bra tisdag, till att börja med..

Jag vaknar, tar mig till skolan, har mina nya kläder och alla är glada. Jag har faktiskt knappt kunnat trott att det varit tisdag idag. Vi bakade scones på hemkunskapen, på so:n så vann våran sida i debatten om industriella revolutionen och gården öppnade på riktigt.
Men såklart, när jag ska till wisby fm och göra klart inför nästa vecka.
Då kör bussen bara förbi mig som om jag vore en bit luft.
Självklart fick jag springa till deras kontor där de precis hade stängt igen och sedan rusha till busstationen för att hinna 10:an hem, och då så var det en underbar busschaförr som såg mig och plockade upp mig på vägen eftersom jag aldrig skulle hinna från wisby fm till bussstationen på mindre än två minuter.
Då var det äntligen tisdag igen.

0 Kommentar(er):