måndag 9 juni 2008

För sent för Edelweiss - För sent för Håkan. (Pop)


Den här skivan, efter all sorgligt glad musik, så släpper han det här. Det är genialt dåligt, den Håkan jag hört är borta. Ersatt med en mer halvskrovlig och trött men väldigt unik musiker. Stående ovationer har kastats över honom samtidigt som han blir allt mer etablerad.

Men det här är inte bra, inte alls bra. Ur ett par vinklar finns det något underbart, men det är inte tydligt nog. "För sent för edelweiss" kan jämföras med Amanda Jensen och hennes album. Ett fantastiskt musik-CV fullt med låtar som alla har hört från tidigare dar. "Kom igen lena" och "Känn ingen sorg för mig göteborg" är numera historiska i den moderna svenska musikhistorien. Numera är det mest tråkigt. Och nu när han kommer till Gotland i sommar, jag hoppas att noterna till det krafs jag nyss recenserat glöms hemma i studion och jag får höra Håkan så som jag känner honom.

Bästa spår: "Inte Skyldig Nån Nåt"


Eventuella ändringar hittar du här

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

jag måste säga att jag tycker du har helt fel gällande albumet.
jag menar, som artist, så växer man, man blir äldre. för 8 år sen släpptes känn ingen sorg för mig göteborg, hans debutalbum.

på 8 år har han blivit vuxnare,
och det har hans musik med,
vilket man tydligt hör.
men! dom fina texterna som träffar rätt in i hjärtat finns fortfarande kvar.

visst, försent för edelweiss är inte håkans bästa, men den växer för varje gång man lyssnar.