torsdag 5 juni 2008

Dunkdagen

Såklart så måste det sista en lärare gör för sina elever före sommarlovet vara att hämta hem hjärtan att disikera. Jag satt ute i 50 minuter, lyssnade på radio och småpratade. Jag hade lyckats undankomma det mest äckliga som finns, se på saker som vi har i kroppen.
Trodde jag, Lilla Ida råkade före matten skicka en bild från biologilektionen. Jag gick i taket och satt som ett psykvrak och gjorde ett prov i algebra och ekvationer. Ida gjorde det inte med mening som tur var, men från och med nu så stänger jag av min bluetooth när den inte används.
Och så efter lite skåpstädnign och nutidsfrågor så var det bussen hem, möttes av en flock med studentvagnar (bilderna har fastnat i min telefon eftersom den vägrar sammarbeta med datorn) som körde dunka-dunka på högsta volym. Appropå musik så ska jag knåpa ihop en recension snart, börjar bli för "vad-jag-har-gjort-idag"-bloggande.

/Emil

0 Kommentar(er):