onsdag 28 maj 2008

Att göra det bästa av situationen..

En vegeterian, vägrar äta djur och avskyr all sorts hänsynslösa mord på djur bara för att vi får mat. Dock kan problem framstå när de ska demostrera hos ett slakteri där det mördas brutalt, och det framkommer att köttet går till andra djur som har det ganska svårt. Typ en sällsynt tiger. Här med ska vegeterianen välja mellan pest och kolera. Antigen demostrera mot den hänsysnslösa mordakten på slakteriet eller låta dem leverera mat till utsvultna djur.
Jag har det likadant i märkesfrågan. Om man får ett par märkeskläder där prislappen är hög och dessutom bortriven. Antigen bär jag kläderna och ger upp principer eller bojkottar dem i protest. Men om jag bojkottar dem så slösar jag ännu mer genom att inte använda något dyrt som jag faktiskt skulle kunna använda. Pest eller kolera helt enkelt.

/Emil

0 Kommentar(er):