lördag 8 mars 2008

En andra Chans!

Precis som trädhuggaren i "sanningen om rödluvan" så har både artisterna och jag fått en andra chans. De ska sjunga och jag ska tro. Eftersom jag brukar ha oturen med mig så blir det antaglien raka motsatsen till vad jag tippar så lyssna inte på mig och satsa pengar på det här hur klok min tippning än låter. Men let's stop talk and guess dirty!

Duell 1:

The poodles & E-type - Line of fire. VS. Sibel - That's where i'll go.

Den här duellen är först, värst och mest otippbar. En light eurometal möter storsnyftarballaden och det blir en frontalkrock som ger lika stor smäll på båda hållen.

Mitt tips: Pudlarna och typen.

Duell 2:

Ola - Love in stereo. VS. Caracola - Smiling in love.

Det är ganska enkelt. Två flick och småbarnsfavoriter som slåss. Snyggingen mot färgklickarna.
Inga svårigheter eller krångliga bitar.

Mitt tips: Caracola

Duell 3:

Johnson & Häggkvist - One love. VS. Nordman - I lågornas sken.

Rysaren alla talar om! Ska bowlingkloten slå ner käglorna? En enda stor bowlingomgång som slutar i en solklart vinst.

Mitt tips: Androla

Duell 4:

Therese - When you need me. VS. Suzzie Tapper - Visst finns mirakel.

Opera möter en ballad jag inte hört. Jag gillar operan starkt och jag tror och hoppas verkligen att vi kan ordna en "skräll" ikväll igen, Vi svenskar verkar gilla det ordet. Ska vi ta det igen? SKRÄLL!

Mitt tips: Operan

Semifinal 1:

The poodles & E-type - Line of fire. VS. Caracola - Smiling in love.

Om min Semi ser ut som jag tippat så är det dagispop mot eurometal.
Det lutar åt skrällhållet men jag tror att Martin/e-type har övat och insett att han ska vara bättre.

Till globen: Poodels & E-type

Semifinal 2:

johnson & Häggkvist - One love. VS. Therese - When you need me.

Rysaren nr.2 utspelar sig. Androla möter Opera-Therese.
En skräll, en självklarhet eller ett fiasko? det står 2-1 till Therese.

Till Globen: Therese

0 Kommentar(er):