torsdag 28 februari 2008

Märket i pannan.

Varför köper man märkeskläder? Mib blåsvartrandiga t-shirt osm jag har kostade 159 kr där jag köpte den. ungefär samma tröja finns på internet, för 299 kr! Skillnaden: Märket.
Mina skor kostade under 500-lappen. Samma skor fast med märke kostar över 800.
Mina jeans är riktiga kap i jämnförelse med levis, acne och alla andra jeans som kostar mellan 1000-3000!
Jag känner bara att detta slöseri går mig på nerverna, man känner sig både billigt klädd och snål på en och samma gång. Om det finns 2 par jeans. Ett med märket "&" för kanske 300 kr och "acne jeans" den gamla kollektionen för 1200. Vilket väljer man då? Båda är likadant¨blåa och det är bara märkesremsan där bak och knapparna som är olika. Jag skulle känna mig som en idiot om jag köpte märkesjeansen. Det kanske bara är jag, men varför märkeskläder?

//Emil

3 Kommentar(er):

Anonym sa...

Hur trött var du när du skrev inlägget?? (Ovanligt många stavfel.)

Vissa personer (jag) tycker om märkes kläderna av en anledning. Det har inte med kostnaden att göra men jag får alltid bra service i en "Acne Jeans"-butik. Annat än H&M (Där man köper "&")

Anonym sa...

Man köper ju efter namnet, såklart. Acne är ju mycket finare än &. Alla vill ha Acne.

(Det roliga i det där är att acne är en annat ord (eller någonting) för finnar, moahaha.)

Köp Cheap Monday-jeans, bara 400:-! T-shirts spelar ingen roll, köp en (eller två) fin(a) tjocktröjor som du kan ha utanpå.

Anonym sa...

jag håller med dig! vad är hela hysterin med märkeskläder? vilket linne väljer man; det helvita från hm, eller det exakta samma helvita linne fast en liten märkerssymbol på vänsterbröstet som kostar över tusen spänn? nej, slägg dig i väggen du med märkeskläder. det finns bättre saker att lägga pengar på !