tisdag 26 februari 2008

Hatade frågor.


Vad hatar du? Dina föräldar som inte låter dig göra det där som du vill göra?

Din kompis som tappade bort något viktigt för dig?

Läraren som gav dig IG? Eller helt enkelt den där skolpotatisen som är iskall?

Men är du säker på att du verkligen hatar det du säger att du hatar? (potatisen kan disskuteras, men) "Jag hatar dig" får man höra när man har gjort något och skryter med det, man kan råka säga något fel, göra något fel osv. osv.

Jag hatar inte mina föräldrar, fast jag kanske har sagt det ett antal gånger.

Jag hatar inte han "bög-artisten" bara för att alla tycker han sjunger och klär sig "bögigt" och vi har sagt att vi hatar honom i kör.

Varför brer vi då på med ordet hatar hela tiden?

har ordets betydelse försvunnit? Eller är vi helt enkelt fyllda av hat?

Jag har ställt mina frågor. Nu är det eran tur att svara.


2 Kommentar(er):

Anonym sa...

Är det verkligen så vanligt?? Ordet hatar, tror jag, inte betyder HATAR som i HATAR FÖR ALLTID. Utan mer, Var du tvungen att göra så där.

Anonym sa...

Jag hatar, haha, ordet hatar! Jag gör verkligen det. Jag tror ärligt inte att det finns något i livet jag verkligen hatar, utan i såna fall bara saker jag tycker väldigt lite om. eller mindre om, som man kanske säger! hatar har blivit ett överdrivet ord och människor borde förvandla om tankar som att: åh vad jag hatar kall potatis, till: hjälp vilken tur att jag iaf FÅR potatis! that's it!