lördag 2 februari 2008

Den eviga cirkeln...

Varför finns datorkrångel? Det är irriterande, avbrytande, slösar med min tid och kostar bara pengar.
Min papperskorg har gett sig av med har lämnat ett spår.
Jag kan inte hitta det spåret eftersom min sökfunktion har lagt av.
För att laga sökfunktionen så försökte jag kolla hjälp & support som också hade brakat ihop.
Mina spel och program har avinstallerats till hälften och den är till hälften omöjligt att byta bakgrundsbild på min dator.
Kan även tillägga att min stäng av-vänteläge-starta om knapp på startsidan av datorn mystiskt har försvunnit.
Och varför händer det här?

Jo man börjar med att köpa en dator som måste uppdateras, uppdateringar gör datorn seg och man blir så upptagen av att vänta så man glömmer att defragmentera datorn. Då uppstår problem och man måste lämna in den.
Datorn kommer ut med större minne och ett nytt operativsystem som skall vara bra.
Dock så ryker datorn ihop direkt p.g.a att du öppnade det ena programmet som har en bugg is sig.
Datorn lämnas in och du måste uppdatera för att hålla buggarna borta.
Detta leder då till segare dator som defragmenteras och sedan en hårddisk krach som sker efter att defragmentering flyttade på en viktig fil och så börjar hela skiten om igen.

Om man läser mellan raderna här så har man nog förstått att jag är riktigt trött på datorer.
Så om du lyckas uppfinna en dator som fungerar så bra att den inte behöver uppdateras, defragmenteras, scannas, lagas, installeras, återställas eller på något sätt underhållas så kontakta mig, jag säljer min själ för en sådan.

/Emil

0 Kommentar(er):