söndag 15 november 2009

Charm

Foto: Enmilsten

Jag har upplevt tre så charmiga saker de senaste timmarna att jag bara måste ge världen ett stort leende. Om man jämnför med bilden ovan så har jag så otroligt genomsöta saker i mitt huvud just nu att man skulle kunna tro att jag levt på socker hela mitt liv. För tänk er att vara ute och gå, bara vara ute och gå i det kalla och mörka höstregnet. Helt plötsligt så kastar någon ett ljus över dig, och det är inte vilket ljus som helst. En liten kille i fyrårsåldern kommer gående iklädd världens starkaste pannlampa och en grön reflexväst! Ni kan inte neka när jag säger att det är så charmigt att man bara vill ta honom och ställa honom hemma i ett hörn som dekoration.

Bara en stund innan så satt jag på bussen och hamnade nära en jordnära kille i kanske artonårsåldern som kurat ihop sig till en liten boll i hörnet av sätet där han gnagade på en apelsin. Ja ni hörde rätt, han satt i ett hörn och gnagade (Det vill säga att han inte tog tuggor utan små mumsbitar) på en apelsin. Jag kunde inte hålla mig för skratt då, det såg så roligt ut. Ungefär som min reaktion på en jag lärt känna som heter Jack, det charmiga med honom är att alla kallar honom för Pop!

Om det inte vore för att jag hållit mig i skinnet så skulle ett stort och utdraget "Naaaaw" fortfarande eka ut över Gotlands fina landskap.

0 Kommentar(er):